Eren Balata 20. Yıl
Eren Balata Eren Balata

Eren Balata, Yıllık 6.000 Ton Sürtünme Malzemesi Üretiyor

 Murat Yaralıoğlu:


1976 İzmir doğumlu olan Murat Yaralıoğlu, C.B.Ü İİBF-İşletme Fakültesi  nden  2000 yılında mezun oldu.

2001 senesinden bu yana Eren Balata da çalışmakta olup 2008 yılından beri de Kurumsal Müşteriler, Uluslararası Ticaret Yöneticisi ve Satış Müdürü konumundadır. Evli ve bir kız çocuk babası olan Murat Yaralıoğlu İngilizce bilmektedir.
 
SUBCONTURKEY: Eren Balata nın kurumsal kimliği hakkında bilgi verir misiniz?

Murat Yaralıoğlu: Eren Balata, 25 yılı aşkın üretim geçmişine sahip, yurtiçi ve  uluslar arası pazarlarda büyük oyuncu rolünde, özgün  teknolojisi ve 250 kişilik uzman kadrosuyla,müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutan ve bugün gelinen noktadaki başarısının en önemli yapıtaşlarının   -üretim metodu - ve  -kalite - olduğu bilincinde % 100 yerli sermayeli sürtünme malzemeleri üreticisidir. 
 
SUBCONTURKEY:Üretimini yaptığınız ürünler, üretim rakamlarınız hakkında bilgi verir misiniz? Otomotiv sektörü dışında hangi sektörlere ürün veriyorsunuz?

Murat Yaralıoğlu: Eren Balata ekibi , müşterilerine  -bir tek dahi - hatalı ürün ulaşmaması ve potansiyel hataların sıfıra elemine edilmesi için sürekli iyileştirme yöntem ve uygulamalarını  geliştirerek  devam ettirmektedir.
 
Bugün sahip olduğumuz  -tam otomasyon üretim - modeli ile başta otomotiv olmak üzere endüstrinin her alanında sürtünme malzemesi kullanılan tüm sektörlere yıllık 6.000 ton sürtünme malzemesi üretimi ile hizmet vermekteyiz.
 
Tüm bunlara ek olarak; ülkemizdeki yük ve yolcu trenlerinde kullanılan  -kompozit fren balatalarının yerlileştirilmesi - projesi sonucunda 2012 yılı içinde  TÜLOMSAŞ  tarafından açılan ihale EREN BALATA tarafından kazanılmış devamında 27.12.2012 tarihinde idare ile sözleşme imzalanmış ve üretime başlanmıştır. 

SUBCONTURKEY: Eren Balata ve Frentek in üretimi iç pazar- ihracat oranı nedir? İhracat yaptığınız ülkeler/bölgeler hangileridir?

Murat Yaralıoğlu: Üretimimizin  %40 lık bölümünü başta Avrupa ve Ortadoğu olmak üzere Amerika ve Afrika kıtası gibi uzak pazarlarda, kalan bölümünü yurtiçi değiştirme pazarı ve ana sanayi içinde değerlendirmekteyiz.
 
SUBCONTURKEY:Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarınızdan bahseder misiniz? 

Murat Yaralıoğlu: Konusunda uzman saha ve teknik ekip, yurtiçi ve yurtdışı sektörel fuarların, sempozyum  ve toplantıların çoğuna  katılarak güncel gelişmeleri yakından izlemekte, gerek üretim  gerekse Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmalarında  bu bilgilerden yararlanmaktadır. Sürekli yeni yatırımlarla desteklenen Ar-Ge ve Ür-Ge birimleri, sürtünme malzemeleri alanındaki tüm gelişmeleri ve yenilikleri anında uygulama yetenek ve kapasitesine sahiptir.
 
SUBCONTURKEY: 2012 yılı Eren Balata nın için nasıl geçti? 2013 yılından beklentileriniz ve hedefleriniz nelerdir? Türkiye de otomotiv sektörünün gelişimini değerlendirir misiniz?

Murat Yaralıoğlu: Global ekonomik, finansal ve politik krizlerin yaşandığı 2012 yılında, gelişmeleri doğru ve zamanında yorumlayıp, esnek üretim kabiliyetimizin getirilerini de kullanarak başarılı bir yıl geçirdiğimizi söyleyebiliriz. 2013 yılının, sektörümüz açısından bir normalleşme yılı olacağını, ekonominin genel trendi paralelinde 2013 yılının geçtiğimiz yılın benzer özelliklerini taşıdığı bir yıl olarak geçeceğini tahmin ediyoruz. Özetle, gerekli yasal düzenlemelerin hayata geçirilmesi, üretim imkanlarının ve yatırımların devamı ile  -sürdürülebilir bir büyüme - trendi yakalanacağını düşünüyor, Türkiye otomotiv sektörünün büyük bir ivme kazanacağı inancımızı yineliyoruz.
 
SUBCONTURKEY:Frentek firmasını satın almanızı detaylandırır mısınız?

Murat Yaralıoğlu: Müşteri önceliklerini, başta  -kalite - olmak üzere ürettiğimiz ürünün bir  -güvenlik parçası - olması sorumluluğu ile birlikte değerlendiriyoruz.
Ülkemiz, dünyadaki sürtünme malzemesi üreticisi ülkeler sıralamasında gerek ürün kalitesi ve çeşitliliği, gerekse hizmet bilinci ile lider ülkelerdendir. Bu durumun ana sanayi ve yedek parça değiştirme pazarı tarafından da objektif olarak değerlendirilmesi gerektiğine inanıyoruz.
 
Tüm bu gelişmeler paralelinde, 2012 yılının son çeyreğinde, sektörümüzün en önemli markalarından biri olan FRENTEK BALATA nın isim haklarının ve makine parkının bir kısmının satın alınması süreci tamamlanmış ve  operasyonel anlamda FRENTEK markası da kendine özgü politikalarla yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda değerlendirilmeye başlanmıştır.